سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 22195
کل یادداشتها ها : 33
خبر مایه


شکل 4. اتمام ایزوگام بر روی پشت بام

ایزوگام-ایزولاسیون

شکل 5. نصب ایزوگام دلیجان در محل ناودان

1-2-8. شرایط جوی مناسب:

در دمای کمتر از 5 درجه سانتیگراد نصب نگردد. چراکه ممکن است شکل‌گیری لایه به طور کامل صورت نگیرد و از طرفی با کاهش خاصیت الاستیکی امکان ترک برداشتن لایه‌ها وجود دارد. همچنین باید دقت شود که در زمان بارندگی عایق کاری صورت نگیرد. سطح زیر کار باید کاملاً خشک و تمیز باشد.

1-2-9. شرایط نگهداری پس از اجرا:

پس از اجرای عایق ایزوگام باید حتی‌المقدور از رفت و آمد روی آن خودداری گردد. همچنین دقت شود که اجسام تیز مانند پیچ و قطعات فلزی روی سطح عایق نباشد که در اثر فشار، در سطح فرو رفته و باعث سوراخ شدن عایق می‌شود. در سرویس‌ها باید بلافاصله پس از ایزوگام و تست آن، سطح با یک لایه سیمان نازک و با عیار بالا پوشانده شود تا حین کاشی کاری و سرامیک ، سطح آسیب نبیند. انجام شود و در بام در صورتی که لایه محافظی مانند موزائیک روی ایزوگام در نظر گرفته شده، اجرا شود. به طور کلی باید از هر کاری که باعث خراشیده شدن و زخمی‌شدن عایق شود، خودداری کرد. همچنین از ریختن مواد نفتی (نفت و گازوئیل) روی سطح عایق خودداری شود.

1-2-10. توالی اجرا:

بهترین زمان برای اجرای ایزولاسیون بام پس از انجام شیب‌بندی و دورچینی و کلیه کارهای ساختمانی بالای بام می‌باشد. ولی در مورد سرویس‌های بهداشتی پس از انجام تاسیسات برق و مکانیکی و شیب‌بندی کف‌ها، باید انجام شود و پس از تست بلافاصله روی آن با ملات پوشانده شود.

1-2-11. کنترل کیفی و فاکتورهای تعیین کننده:

1-2-11-1. اجرای صحیح:

– ایزوگام مناسب و استاندارد با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه خریداری شود.

– ایزوگام‌ها به طور صحیح حمل و انبار شوند و دقت شود که ایزوگامی استفاده شود که در حمل و نقل و انبار دچار آسیب‌دیدگی نشده باشد.

– سطح کار کاملاًً خشک و تمیز باشد.

– هنگام اجرای ایزوگام شرایط جوی مناسب حاکم باشد. (عدم بارندگی و دمای کمتر از 5 درجه سانتی‌گراد)

– همپوشانی لایه‌های ایزوگام به مقدار حداقل 10 سانتیمتر رعایت شده باشد به طوری که همواره لبه بالای بالادستی روی لبه پایین‌دستی قرار گیرد. برای این منظور نصب لایه‌ها از محل آبرو به سمت نقاط با ارتفاع سطح بیشتر انجام می‌شود.

– روی جان‌پناه و دیوارهای اطراف داکت‌ها و کانال کولرها با ارتفاع حداقل 30 سانتیمتر ایزوگام گردد. همچنین در داخل سرویس‌ها و آشپزخانه نیز این کار باید انجام شود.

– پس از پایان کار با بتن محل آبروها و آب انداختن سطح به مدت 24 ساعت تست صورت گیرد.

– پس از پایان کار تا زمان اجرای لایه نهایی (سرامیک، موزاییک و …) از سطح عایق شده محافظت گردد که سوراخ نشود و از رفت و آمد بی‌مورد روی سطح عایق خودداری گردد.

– لایه تقویتی اضافی در محل آبروها کار شود.

1-2-11-2. اجرای اشتباه:

– با توجه به شرایط آب و هوایی، استفاده از ایزوگام نامناسب و غیر استاندارد، کاهش شدید کیفیت کار و عمر عایق را به دنبال خواهد داشت.

– اگر سطح کار کاملاً خشک و تمیز نباشد، ایزوگام به سطح نچسبیده و به اصطلاح طبله می‌کند (برآمده می‌شود).

– همپوشانی لایه‌ها به درستی اجرا نشود یا مقدار آن کم باشد.

– چنانچه نگهداری پس از نصب به طور صحیح انجام نشود، سبب سوراخ شدن لایه و خسارت مالی فراوان می‌شود.

– تمامی گوشه‌ها و دور تا دور سطوحی که زوایای 90 درجه دارند، باید با سیمان ماهیچه‌کشی شوند. به طور کلی بهتر است عایق روی زوایای 90 درجه نصب نگردد. لیکن در سرویس ها به علت اجرای کاشی دیوارها چاره ای جز اجرای گونیا نداریم.

– همپوشانی لایه‌ها به اندازه حداقل 10 سانتیمتر به گونه‌ای باشد که لبه بالادستی روی لبه لایه پایین‌دستی قرار گیرد.

1-2-12. قراردادها، ضمانت‌های لازم و حدود تخفیف:

فرمت قرارداد به طورکلی شامل مشخصات کارفرما، پیمانکار و آدرس قانونی آن و شماره تماس، مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت، مدت قرارداد، شرایط فسخ قرارداد، حل اختلاف و ضمانت اجرای کار، ایمنی و … می‌باشد. معمولاً کل مبلغ قرارداد پس از پایان کار و انجام تست پرداخت می‌گردد. معمولاً شرکت‌ها کار خود را برای مدت یک یا دو سال یا بیشتر گارانتی می‌نمایند.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ